Структура роботи бібліотеки
Завдання і функції шкільної бібліотеки
ШКІЛЬНА
БІБЛІОТЕКА РЕАЛІЗУЄ ТАКІ ЗАВДАННЯ:
• Якнайповніше сприяти реалізації державної
політики в галузі освіти.
• Інформаційно забезпечити всі аспекти
навчально-виховного процесу освітнього закладу в засвоєнні програмних та
факультативних знань, самоосвіті школярів
• Виховання інформаційної культури учнів,
постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору
інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки
інформації.
• Навчання школярів технологій користування
бібліотеками всіх типів.
• Сприяння вихованню гармонійної, морально
досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов'язку, відкритої для
інтелектуального, духовного і творчого розвитку.
• Інформаційне забезпечення особистісних потреб
користувачів у дозвіллєвій (рекреативній) діяльності.
• Формування авторських програм читацького
розвитку школярів, виховання свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим
рівнем бібліографічної культури.
• Усебічне сприяння підвищенню фахової
майстерності педагогів, озброєння їх знаннями сутності сучасних освітніх та
виховних технологій; педагогізація батьківської громадськості шляхом
популяризації педагогічної літератури та надання інформації про неї.• Створення
комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка б
включала як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні
технології тощо.
ФУНКЦІЇ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Освітня:
♦ Озброєння
школярів методами пізнання й аналізу теоретичних положень основ наук; навичками
систематичної роботи з джерелами інформації.
♦ Формування
в шкільній бібліотеці фонду літератури за основними галузями знань, який би
якнайповніше задовольняв освітні потреби і запити школярів, забезпечував
можливість їхньої ефективної індивіду¬альної освітньої та групової діяльності.
♦ Співпраця
шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом.
♦ Долучення
шкільної бібліотеки до розв'язання навчальним закладом прямих функцій навчання.
Соціальна:
♦ Допомогти
учню у формуванні ціннісно-світоглядної орієн¬тації в час глибоких змін, що
відбуваються в суспільстві; психологічної стійкості; уміння жити в гармонії з
суспільством, природою, самим собою.
Інтелектуальна:
♦ Формування
інтелектуального потенціалу держави, творчої, гуманістично орієнтованої
особистості, здатної реалізувати свої природні здібності й талант, вибудувати
перспективу свого інтелектуального життя.
Самоосвітня:
♦ Сприяти
пізнавальній діяльності - цілеспрямованій, систематичній, керованій самим
школярем роботі, необхідної для вдоскона¬лення його освітнього та
інтелектуального рівня; стимулювати цей процес; надавати консультації щодо
організації самоосвітньої діяльності.
♦
Якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольняє
його пізнавальні інтереси.
Культурологічна:
♦ Поглиблення
знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку українського
народу, нації, людства; виробляти вміння розуміти історію та культуру, традиції
та цінності свого народу.
Виховна:
♦ Патріотичне
виховання, формування високого рівня правової культури та законослухняності
учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина,
Конституції, державних символів.
♦ Моральне виховання,
що передбачає прищеплення й розвиток моральних почуттів, наслідування кращих
моральних зразків своєї родини, українського народу, загальнолюдських моральних
цінностей.
♦ Трудове
виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого
господаря.
♦ Екологічне
виховання, що передбачає формування високого рівня екологічної культури
особистості, яка усвідомлює себе частиною природи і наділена почуттям
відповідальності за неї як за національне багатство.
♦ Фізичне
виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного
фізичного розвитку особистості.
Інформаційна:
♦ Повноцінне
інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу; повноцінне методичне
забезпечення навчально-вихов¬ного процесу; інформування батьківської
громадськості; систематичне ознайомлення читачів з традиційними і
нетрадиційними носіями Інформації; вивчення інформаційних потреб та запитів
читачів, їх повноцінне задоволення, інформаційний сервіс шкільної бібліотеки.
Немає коментарів:
Дописати коментар